Traslladem els dubtes dels veïns i veïnes respecte al projecte de les superilles a la sessió informativa convocada per l'Ajuntament
avvdretaeixample

El passat dia 30 de novembre l’Ajuntament de Barcelona va convocar una nova sessió informativa sobre el projecte Superilla Barcelona, a la seu del Districte de l’Eixample.

Van explicar el desenvolupament dels quatre projectes de transformació dels carrers Girona, Consell de Cent, Comte Borrell i Rocafort que estan treballant de manera coordinada els quatre equips que van guanyar el concurs municipal.

El seu objectiu fins ara ha estat el de concretar alguns consensos sobre solucions que donin unitat al conjunt d’eixos verds sense perdre la singularitat de cada un d’ells.

Sembla que el disseny de l’espai públic va trobant respostes eficients als reptes de la transformació urbana que suposen els nous carrers pacificats, però la ciutadania expressa encara certs dubtes de fons.

Aprofitant la presència de la Janet Sanz i d’en Xavier Matilla, com a màxims responsables municipals del projecte dels Eixos verds, des de l’AVVDE vam transmetre les qüestions que ens arriben:

  • Percebem que, si bé una àmplia majoria comparteix el desig de més espais públics i millor qualitat de l’aire als nostres barris, també existeix preocupació per com la pacificació d’alguns carrers pot arribar a afectar a altres carrers propers, si no es concreta una reducció del trànsit que ara mateix ni s’entreveu. Més tenint en compte que en aquests darrers mesos s’han recuperat els índex de trànsit pre-pandèmia.
  • Per altra banda, les mesures empreses fins aquest moment –xarxa ortogonal del bus que ha de facilitar els desplaçaments en transport públic; increment de la xarxa de carrils bici; zona de baixes emissions; entre d’altres– no semblen tenir encara efectes tangibles.
  • També vam preguntar quines són les dades actuals que disposa l’Ajuntament; quines mesures complementàries s’estan estudiant; quines polítiques s’han acordat amb la resta d’administracions responsabilitats en les xarxes interurbanes de transport públic en general i de ferrocarril en particular; i amb quines previsions es treballa per al curt i mitjà termini.

Algunes de les respostes van ser que els acords amb l’Estat per a la millora de la xarxa de RENFE a Catalunya suposen inversions importants en la millora de rodalies; que la zona de baixes emissions està iniciant el seu camí, etc. Poca concreció.

Des de l’AVVDE compartim el diagnòstic: la millora de la qualitat de l’aire a l’Eixample és urgent, perquè és una qüestió de salut pública. No obstant això, també calen mesures a curt termini que evitin molèsties tangibles, una calendarització més concreta i la facilitació de dades que permetin saber quan durarà aquest mentrestant i en quins termes anirem avançant.

El repte és important i sabrem esperar, però els ciutadans necessitem valentia per part de les diferents administracions públiques. Finalment, demanem a l’Ajuntament de Barcelona encara més força i millor informació que ens permeti confiar en el lideratge d’un projecte que considerem imprescindible.

Xarxes socials
Darreres notícies
Plataforma Masriera organitza un vermut reivindicatiu el pròxim 17 de desembre
Les condicions geogràfiques, patrimonials i comercials de la Dreta de l’Eixample han causat que sigui un dels barris més concorreguts...
Informe sobre les Zones Verdes de la Dreta de l'Eixample
En el debat sobre el futur de les zones verdes del barri, que es va dur a terme el passat...
Iniciades les obres dels eixos verds
Us informem que les obres dels Eixos Verds (Superilla), que comprenen una reivindicació històrica de la Dreta de l’Eixample, l’Eix de vianants...