Veïnat i entitats de l’Eixample denuncien l’especulació immobiliària en un acte el 20 de febrer

Temps de lectura: < 1 minut

El pròxim dijous, 20 de febrer a les 18.30 h, el Centre Cívic Teresa Pàmies acollirà un acte públic sota el lema “Habitatge i especulació a l’Eixample”, organitzat per diverses associacions veïnals i sindicats d’habitatge del districte. La trobada vol posar en evidència l’impacte de l’especulació immobiliària, que en els últims anys ha forçat milers de residents a abandonar els seus habitatges.

Durant l’acte, es faran públiques dades sobre l’especulació i els desnonaments al districte entre el 2016 i el 2024. Segons les entitats organitzadores, s’han registrat 4.000 desnonaments invisibles, 97 desnonaments judicials i més de 10.000 residents afectats per la pèrdua d’habitatge. També es denunciarà la conversió massiva d’edificis en allotjaments turístics i l’expulsió de residències de gent gran.

El moviment veïnal alerta que aquesta situació està transformant profundament el barri i afecta drets fonamentals com l’accés a l’habitatge, la salut i l’educació. L’objectiu de la trobada és impulsar una nova etapa de lluita i organització per frenar la gentrificació i garantir el dret a l’habitatge.

L’acte comptarà amb testimonis directes de persones afectades per desnonaments, mobbing immobiliari i cancel·lació de contractes. A més, entitats com les Associacions Veïnals de l’Esquerra i Dreta de l’Eixample, Sant Antoni, Fort Pienc i Sagrada Família, el Sindicat de Llogateres i el Sindicat de l’Habitatge de l’Eixample seran presents per exposar la situació i proposar mesures per combatre l’especulació.

Aquest esdeveniment vol ser un crit d’alerta i un pas endavant cap a la defensa col·lectiva dels barris de l’Eixample davant l’especulació.

📍 Acte: “Habitatge i especulació a l’Eixample”

📅 Data: dijous, 20 de febrer de 2025

🕕 Hora: 18.30 h

📍 Lloc: Centre Cívic Teresa Pàmies (Urgell, 145)

Llegiu més notícies de la categoria

Entrades relacionades


Entrades recents